Hejného metoda pro MŠ

08.01.2018 16:35

Od 1.9.2017 vstupuje naše školka do pilotního projektu s organizací H-mat. 

1. etapa:  (2. polovina srpna)  1.KRYCHLOVÉ STAVBY     2.KROKOVÁNÍ      3.DŘÍVKA  4.OBRÁZKY  

2. etapa:  (začátek prosince 2017)  5.PARKETY (včetně mozaiky, puzzle, skládanky, tangram)    6.RODINA    7.BLUDIŠTĚ    8.SCHODY      

3. etapa:   (začátek března 2018)  9.AUTOBUS     10.MAŠINKOV     11.SKLÁDÁNÍ a VYSTŘIHOVÁNÍ z PAPÍRU (včetně pokojíčků)     12.POPELÁŘI  (práce s daty, statistika)       

Hlavním cílem pilotáže je ověřit série úloh v prostředích v širší praxi a získat připomínky a náměty.

Pilotní materiály budou obsahovat návrhy aktivit k jednotlivým prostředím s didaktickým komentářem. Dostanete je ve třech etapách v průběhu školního roku 2017/18, přičemž každá etapa se bude ještě obohacovat o další úlohy. Každá etapa obsahuje čtyři prostředí s doporučenou posloupností úloh. 
 
1. etapa:  (2. polovina srpna)  1.KRYCHLOVÉ STAVBY     2.KROKOVÁNÍ      3.DŘÍVKA  4.OBRÁZKY (budou ještě dodány) 
  
2. etapa:  (začátek prosince 2017)  5.PARKETY (včetně mozaiky, puzzle, skládanky, tangram)    6.RODINA    7.BLUDIŠTĚ    8.SCHODY      3. etapa:   (začátek března 2018)  9.AUTOBUS     10.MAŠINKOV     11.SKLÁDÁNÍ a VYSTŘIHOVÁNÍ z PAPÍRU (včetně pokojíčků)     12.POPELÁŘI  (práce s daty, statistika)       V poslané části se vždy jedná o čtyři prostředí, ve kterých najdete nabídku gradovaných výzev, které není nutné vyzkoušet všechny. Cílem je zkoušet výzvy - úlohy s dětmi, sledovat, co děti zaujme. Žádoucí je, abyste dodržely posloupnost úloh v navržené gradaci. Tedy i když vynecháte úlohu, tak je důležité, aby poté co děti dobře vyřešily úlohu, dostaly jako následující úlohu náročnější. Naopak pokud na děti byla úloha náročná, tak bychom jim měli nabídnout úlohu snažší. 
 
Hlavním cílem pilotáže je ověřit série úloh v prostředích v širší praxi a získat připomínky a náměty od Vás - praktikujících učitelek.  Každá z navrhovaných úloh je již v naší soukromé praxi v MŠ vyzkoušená.  
Zpět